La primera día // den første dagen

Hei og hopp alle der ute! Nå har jeg ankommet min nye by, og har rukket å være her i 24 timer allerede. På disse timene har jeg og paps gjort sinnsykt mye, og rukket å se nesten hele byen. Vi kom fram til hotellet ganske seint i går kveld, og reiste fra Trondheim i fire-tida. Timene fram til avreise var helt forferdelig, hater å reise så seint på dagen! Hele formiddagen, morgenen, og hele natta gikk jo med til undring og spenning rundt hva som ville vente når jeg kom fram, og tankene mine var ganske utslitt da jeg omsider sank ned i flysetet med mine natt-briller, min oppblåsbare nakkepute, hette + skjerf som omfavnet hodet mitt. Alt for komfortabelt, spør du meg. Hele flyturen var jeg i min egen drømmeverden med musikk, og tankene svevde av sted. Slik så jeg ut da:
Det jeg har grublet mest på av alt, er hvordan leiligheten min skulle se ut. På en vakker Mai-dag i våres hadde jeg nemlig en trivelig skype-samtale med ei som hadde ledig plass i leiligheten sin fra høsten av. Leiligheten ble min, og helt siden da har jeg vært sykt spent på hvordan det skulle se ut. Planen var å dra innom leiligheten en liten tur i morrakveld for å sette fra meg litt baggasje, men da jeg våkna i morrest kunne jeg ikke annet enn å sende melding til tredjemann jeg skal bo med, for å høre om han var hjemme. Jeg og min utålmodighet altså, det endte selvfølgelig med at jeg pakka sammen nesten alt jeg hadde her på hotellrommet, før vi satte oss i en taxi og jeg så stolt kunne forklare taxisjåføren adressen dit vi skulle. Til MIN leilighet! hohooi! vi ble sluppet av og jeg var GANSKE spent da jeg gikk mot inngangspartiet, jeg visste seff hvordan alt så ut (google street view heheh). Ikke nok med at jeg var spent på leiligheten, men jeg gledet meg om mulig mer til å møte min ene roomie som stod og venta på oss. Romain er fransk og flyttet hit i sommer, mens Mika er norsk, har bodd her i fem år, og studerer medisin. Gleder meg sinnsykt mye til å bli kjent med de, altså! Her er meg utenfor leiligheten, og på balkongen i leiligheten:

Leiligheten var sykt fin, og jeg skjønner ikke hva jeg har grudd meg for. Vi var der en liten stund før vi ruslet videre for å se litt rundt i nabolaget. SÅ mange inntrykk og SÅ mye å se på én gang, herregud. FOR en vakker by, sier jeg bare. Planen videre var å hoppe på en slik turistbuss, og bli guidet rundt i byen. Vi tok ikke mindre enn to forskjellige bussruter på til sammen fem timer, og fikk dermed sett nesten hele byen. Det eneste jeg kunne tenke på blant palmene og de majestetiske bygningene, var at her skal jeg være -her skal jeg bo.

Nå har vi spist middag og jeg har dusja. Herregud, hotelldusjing er seriøst det beste som finnes! Frotté-morgenkåpe, myke tøfler og digge dusjsåper, hvem elsker vel ikke det?! Så slik ser jeg altså ut nå:

I morgen skal vi gå til universitetet, DET blir spennende. Der skal jeg tilbringe store deler av tiden min framover, og jeg skal forsøke å balansere tilværelsen min der og tilværelsen blant palmene på stranda ganske greit (HEHE NOT). Nå skal jeg sove, slik at morgendagen ankommer litt raskere! Dette bildet beskriver følelsene mine perfekt akkurat nå. ¡Buenos noches!